Allmänt
- På bana som körs enligt SBF: Besiktning enligt SBF DR-ET reglementet i de fall det är tillämpbart då inte alla fordon passar in eller uppfyller ET-reglementet.
- På bana som körs enligt NM: Besiktning enligt reglementet "Regler för Historisk Dragracing, Tekniska regler".
Detaljerade riktlinjer
- Fordon är av typ Altered, FC eller FED chassi med mittplacerad förare.
- Alla fordon och dess utrustning ska vara av gammal typ (Se sidan "Riktlinjer och Policy").
- FC kaross ska vara äldre än 1980.
- Mekanisk insprutning eller förgasare.
- INGA elektroniska och/eller datorstyrda insprutningssystem.
- Max ett (1) tändstift per cylinder (singel magnet).
- Det är ej tillåtet att använda retard boxar eller sk.throttle stopp.
- Transbrake och/eller Line-lock är tillåtet.
- Alla typer av toppar är tillåtna (stål och aluminium).
- Tidsenliga fälgar tillåtet och rekommenderas!
- Alla typer av fordon SKA på förhand vara godkända av SVDA´s besiktningsgrupp, innan man tillåts köra med SVDA.
- Alla regler kan ändras efter beslut av den tekniska kommittén. SVDA förbehåller sig rätten att neka någon person för beteenden som skadar klubbens mål: tävla och ha kul!!
Kontakta This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. om du har frågor/funderingar om din planerade eller färdiga bil!