Allmänt

  • På bana som körs enligt SBF: Besiktning enligt SBF DR-ET reglementet i de fall det är tillämpbart då inte alla fordon passar in eller uppfyller ET-reglementet.
  • På bana som körs enligt NM: Besiktning enligt reglementet "Regler för Historisk Dragracing, Tekniska regler".

Detaljerade riktlinjer

  1. Fordon är av typ Altered, FC eller FED chassi med mittplacerad förare.

  2. Alla fordon och dess utrustning ska vara av gammal typ (Se sidan "Riktlinjer och Policy").

  3. FC kaross ska vara  äldre än 1980.

  4. Mekanisk insprutning eller förgasare.

  5. INGA elektroniska och/eller datorstyrda insprutningssystem.

  6. Max ett (1) tändstift per cylinder (singel magnet).

  7. Det är ej tillåtet att använda retard boxar eller sk.throttle stopp.

  8. Transbrake och/eller Line-lock är tillåtet.

  9. Alla typer av toppar är tillåtna (stål och aluminium).

  10. Tidsenliga fälgar tillåtet och rekommenderas!

  11. Alla typer av fordon SKA på förhand vara godkända av SVDA´s besiktningsgrupp, innan man tillåts köra med SVDA.

  12. Alla regler kan ändras efter beslut av den tekniska kommittén. SVDA förbehåller sig rätten att neka någon person för beteenden som skadar klubbens mål: tävla och ha kul!!

Kontakta This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. om du har frågor/funderingar om din planerade eller färdiga bil!

Dela på Facebook: