Det är ju inte enkelt i år. Här kommer en lite kort lägesbeskrivning utifrån SVDA´s lilla (men ack så viktiga...) värld.
Det är ju attan också. Vi har jobbat mycket för att förbättra SVDA och vår framtoning på banorna i sommar. Det har bl.a. inneburit att vi kommer in mycket mer aktivt tillsammans med arrangören för våra två huvudhelger på Kjula, och vi har även flera nya sponsorer med oss i sommar. Toppenläge alltså...
Vi är ett gäng som håller på med planering och sponsor-upplägg, men i och med Corona så har mycket gått ner i ett mer eller mindre vänteläge. Vi hoppas att det kommer besked inom några veckor från Kjula om man kommer att köra helgen 13-14/6. Vi har även ett beroende till den SVDA-annons vi behöver skicka till Gasoline senast cirka 5:e maj; ska vi skicka in den eller inte, och vad ska det stå i den..
Vi får se vad som händer, men vi hoppas att alla jobbar på med bilar och hojar för att vara beredd. Risken är ju annars att det plötsligt smäller till och öppnas upp, och då vill man ju inte stå kvar i garaget.
Hur ser det ut i sommar?
För Kjula i juni avvaktar vi beslut som borde komma närmaste veckorna. När det gäller Mantorp i slutet av juli och Kjula i augusti måste vi nog vänta längre för att veta vad som händer.
I övrigt har Jan-Erik Klingh planerat att boka banan i Färila helgen 4-5 juli för egen Test & Tune. Om nu inte Kjula skulle bli av i juni så kan det vara ett bra tillfälle att träffas, umgås och testa bilen/hojen. Ingen preppning och väldigt enkla förhållanden. Vi kan se om vi kan få lite mer info kring detta framöver.
I övrigt då, hur är läget?
För min egen del (Frasse) så håller jag på att småfixa med Blown Budget. 7:ans topp blev lite bränd av en repa på Gardemoen i höstas. Det är fixat nu och jag håller på att montera ihop grejorna så att den ska vara startklar om några veckor. Mitt andra projekt, dvs Willys 33:an, har tagit mycket längre kalendertid än vad jag trodde. Det är inte själva arbetet som tar tid, utan det är mest så att olika moment tar längre tid än jag trodde från början. Den kommer nog inte att bli startklar i sommar, men jag jobbar på i nån takt och siktar på 2021 i stället.
I övrigt här uppe i Sundsvall jobbar Matte med Der Frosch för att bygga upp motorn för mekanisk insprutning, och det ska bli mycket spännande att se hur mycket PB förbättras. Leif provade en del i fjol med metanol och har jobbat vidare för att justera motorn så att han kan köra låga 9:or rätt ut från trailern. Näe, kanske inte, men fort ska den gå! Sen har vi nya medlemmen Patrik som håller på att bygga upp en tidig 70-tals Ford Pinto i riktigt 70tals-stuk. Han kommer att köra i SVDA/B.
Vad händer i övrigt?? Skicka gärna lite info och nån/några bilder till mig så kan jag lägga ut info. Eller lägg ut själv i vår SVDA-grupp på Facebook!
Ha det så bra allihopa, nån gång måste ju den här mentala torkan/härdsmältan ta slut så att vi kan träffas och bränna däck!!